Yemek Planlaması

Kulağa çılgınca geliyor değil mi? Her hafta akşam yemeğini planlamak... Pek çok kişi bunu yapıyor... Burada, burada ve burada örnekleri var.

Yemek planı yapmak için sanırım kişiliğinizin de plan yapmaya biraz yatkın olması gerekiyor. Ben normalde plan yaparak yaşamayı sevmeyen biriyken, bugünlerde ancak her şeyi önceden planlayarak yapmam gereken her şeye (?!? sanırım her şeye değil) yetişebiliyorum.

Akşam yemeklerini planlamanın en yararlı yanı, (eğer genelde akşamları evde yemek yiyorsanız) malzeme kalmadığı için yemeği yapamamak, pazardan eksik ya da gereğinden fazla malzeme almak gibi sorunlarla karşılaşmamak... Bir de devamlı aynı yemeklerin dönüp durmasındansa, çeşitliliği sağlayarak, et, balık, tavuk, sebze yemeklerini haftaya yayma imkanının olması.

Böylece ne pişireceğim derdi haftada bir kez toptan düşünülüp, göz ardı edilebiliyor.

Bunun için basit bir kalem, kağıt kullanabilirsiniz. Ancak, var olan yazılımlar (Evernote, Google Calendar, vb.)  bu işi hem daha zevkli, hem de daha takip edilebilir hale getiriyor. Evernote bilgisayar ve cep telefonuna yüklenebilirken (ben telefonda alışveriş listesini tutmak için kullanıyorum), Google Calendar'a yükleme yapmaksızın online ulaşılabiliyor.



Diğer planlarınızın yanısıra yemek planları da takvimde yerini alabiliyor. Etkinliğin içerisinde daha fazla detay yazabilirsiniz.


Daha ne kadar yapmaya devam edebilirim bilmiyorum, ancak beni her gün yemek düşünmekten ve pazarda dolaşılıp öylesine alınan (böylece bir hafta "çok şey almışız nasıl tüketeceğiz?", bir hafta "malzeme eksik markete uğrayıp alır mısın?"derdinden kurtulmuş olduk.

Eğer planlamayı seven biriyseniz, denemenizi öneririm :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar