Taş Otel'in Limonlu Kek Tarifi (Lemon Cake Recipe of Taş Otel)


(Ingredients and recipe could be read in English, as well - at the bottom of the page.) 


Alaçatı Taş Otel'de geçen yaz yemiştim ve tadı damağımda kalmıştı bu kekin. Bu sene kaldığımda, yatağın üzerinde Taş Otel Kek Kitabı olduğunu görünce çok sevindim. Kitabın içinde Taş Otel'in o güzel bahçesinde ikram ettikleri limonatanın tarifi dahil, pek çok tarif var. İlk denememi limonlu kek ile yapmak istedim. İyi ki de denemişim, tadı damağımda kalan lezzetin aynısını evde de yapabilmek harika!

Tarif oldukça ekşi, çünkü ben limon miktarını biraz daha arttırdım. Siz biraz azaltabilirsiniz, bence daha ekşi olması çok lezzetli bir sonuç veriyor. Limonlu kek sevmem diyenler bile pek dayanamadı :) Ben ölçüler yarısı ile yaptım, siz iki katı malzeme kullanabilirsiniz.

Malzemeler: 

Kek için: 
150 gr. şeker150 gr. tereyağı3 yumurta sarısı3 yumurta beyazı4 yemek kaşığı limon suyu2 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi150 gr. unYarım paket kabartma tozu

Fırından çıkınca dökmek için: yarım limonun suyu

Üzeri için: 150 gr. pudra şekeri, 1/2 limonun suyu, 1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi

Şeker ile tereyağını krema kıvamına gelinceye kadar mikserde çırpın. Yumurta sarılarını teker teker ekleyip çırpın. Limon suyu, limon kabuğu rendesi, kabartma tozu ve unu ekleyin. 

Ayrı bir kapta yumurta aklarını mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpın. Spatula ile ilk karışıma katlayarak yedirin. Eğer çırparsanız, yumurta aklarını çırparak elde ettiğiniz havayı söndürürsünüz ve kekinizin kıvamı istediğiniz kadar güzel olmaz. 

Katlayarak yedirme işlemini aşağıdaki videodan da izleyebilirsiniz: 



170 derecede, yağladığınız pişirme kabında, pişirdiğiniz keke batırdığınız kürdan temiz çıkacak şekilde pişirin. 

Fırından çıkınca yarım limonun suyunu çatalla deldiğiniz kekin üzerine dökün. Kek ılıdığında (ben üzerine sürülecek karışımı sıcakken döktüm, bence öyle de güzel oluyor), pudra şekeri, limon suyu ve limon kabuğu rendesi karışımını mikserle çırpıp, üzerine sürerek servis edebilirsiniz. 


I ate this mouthwatering  last summer in Taş Hotel of Alaçatı. This year, when I stayed at the hotel, I saw Taş Hotel Cake Book on bed. I was so happy to be able to try the recipe at home. The book includes many recipes including the lemonade served at the gorgeous garden. When I got back home, I immediately tried this lemon cake, great to cook the same delicious cake at home, too. 

The recipe results in real tart cake, because I increased the amount of lemon juice used. I believe tartness increases the taste. People who do not like lemon cake adored this! You may double the ingredients. 

Ingredients: 

Cake: 
150 gr. sugar150 gr. butter3 egg yolks3 egg whites4 tablespoon lemon juice 
tablespoonlemon zest 
150 gr. flour
2 teaspoon baking soda 

After the oven: pour juice of half lemon 

Glaze: 
150 gr. confectioner's sugar
Juice of 1/2 lemon
1 tablespoon lemon zest 


Mix sugar and butter until creamy. Add egg yolks one by one and continue mixing. Add lemon juice, lemon zest, baking soda and flour.

Mix egg whites in another cup. Fold into the mixture through a silicon spatula or a wooden spoon without mixing since that will result in less air bubbles in the cake mixture (which will yield a cake not risen properly during baking). Bake in 170oC oven on a baking sheet until a clean knife comes out clean from the cake. 

Folding the mixture into the cake, could also be seen here: 



When the cake is out of oven, hole with a fork and pour the lemon juice. When warm (I poured glaze when hot, I could not wait any more and I think it is OK like that as well), mix confectioner's sugar with lemon juice and lemon zest and pour onto the cake before serving. 



Yorumlar

Özge dedi ki…
Çok güzel gözüküyor, ben de bayılıyorum limonlu keklere :) Sadece tarifte yumurta akını nerede kullanıyoruz o kısmı göremedim, atlamış olabilir misiniz acaba :) Sevgiler...
Küçük Şef dedi ki…
Çok teşekkürler Özge Hanım, gerçekten atlamışım :(

İyi ki yazdınız, hemen güncelledim tarifi :))

Popüler Yayınlar