Karamel Soslu Muffinler


Bir sabah Ümitköy'deki Turta'da oturdum. İşe gitmeden önce hızlı bir sabah kahvaltısı yaparken, hem güzel müzik dinleyip rahatladım, hem de Turta'dakiler telaşla güne hazırlanırken mutfaktan yayılan enfes kokularla beslendim. Bu arada fırından yeni çıkan elmalı kurabiyeler hayatımda yediğim en iyi elmalılardı.

Bu arada çayımı yudumlarken elime Women's Weekly'nin muffin tarifleri geçti. Kitapta birbirinden güzel tarifler vardı. Ancak, beni benden alan kapak resminde de görülen karamel soslu hurmalı kek oldu.

İşte bir iki gün içerisinde o tariften esinlenerek yaptığım kekler... Kesinlikle muhteşem oldu.

Malzemeler:
1/2 cup ufak doğranmış kayısı
1/6 cup su
1/4 çay kaşığı bikarbonat (yemek sodası)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1,5-2 cup un
1/2 çay kaşığı tarçın
2 elma rendesi
1/3 cup şeker
1 limonun kabuğu
1 yumurta
150 ml süt
1/8 cup sıvı yağ
3/4 cup iri dövülmüş ceviz

Karamel sos için
1/2 cup esmer şeker
1/2 kap krema
1 yemek kaşığı tereyağ



Suyu içerisine kayısıları ekleyerek kaynatın. Karbonatı ekleyerek 5 dakika bekledikten sonra önce sıvı, ardından katı malzemeleri ekleyerek çırpın. Elmanın sulu olup olmamasına bağlı olarak kullanacağınız un miktarı değişecektir. Önemli olan çırptıktan sonra düşen kek karışımının kek üzerinde 5-6 saniye durabileceği kadar koyu olan bir karışım elde etmek... Sanırım ben 1+3/4 cup kadar un kullandım.

170 derecede ısıtılmış fırında hafif yağlanmış muffin kalıplarında keki pişirin. Kürdan testi başarı ile sonuçlanınca, kekleri soğumaya bırakın. Bu arada karamel sos için malzemeleri bir tavaya koyun. Tereyağ eriyip, sos biraz kıvam kazanınca onu da ılımaya bırakın. Ilık sosu Annie's Eats'deki yöntemlerden biriyle keklerin içerisine doldurun. Fazla kalanını da üzerine gezdirin. Fazla soğumadan yenebilir, ancak bence soğuduğunda da muhteşem oluyor...



Yorumlar

Popüler Yayınlar