Brownie


Üniversitedeyken bir tarif kitabından yaptığım brownie'yi hala unutamıyorum. Sadece ben değil, son kalan iki dilimini paylaştığım Merve de unutamamıştı. Ne yazık ki tarifi bulduğum yemek dergisini kaybettim. Sadece brownie'nin içerisinde krema olduğunu hatırlıyorum. Bir de üstünün çıtır çıtır kabuğunu ve içindeki o sakızımsı dokuyu...

Her brownie tarifine içerisinde krema var mı diye bakar oldum haliyle. Sonra bu tarifi buldum. Bahsettiğim brownie'ye oldukça yakın oldu, lezzeti harika... Deneyen herkes (yaklaşık 10 kişi denedi) çok çok çok beğendi.

Ancak, sıcakken yumuşacık olan kek, erimiş çikolatanın sertleşmesiyle soğudukça iyice sertleşti. Kısacası, brownie tarifi arayışlarım sürüyor, ancak ilk kez sonuca en çok yaklaştığımı hissediyorum :)

Malzemeler:

80 gr bitter çikolata
1/2 su bardağı sıvı yağ (eritilmiş tereyağı ve sıvı yağ karışımını tercih ettim)
1 paket kakao
2 yumurta
1/2 su bardağı iri dövülmüş ceviz
100 ml krema (1/2 paket Tikveşli kullandım)
1 paket vanilya
1,5 su bardağı şeker (ben yaklaşık 1 su bardağı şeker kullandım)
150 gr un

Yumurta ve şekeri iyice çırpın, yağı ekleyin. Ben genelde el çırpıcısı kullanıyorum, ancak, şekerin iyice çözünmesi sonucu garantileyeceğinden, bu işlemi mikserle de yapabilirsiniz. Çikolatayı benmari usülü eriterek, krema ile karıştırın. Ceviz, un, kakao ve vanilya eklediğiniz karışımı, az yağlanmış kalıba dökün. 170 derecede pişirin. Brownie'yi çok fazla pişirmemekte fayda var. Her fırında süre fark edebileceği için en iyisi kürdan testini uygulamak.

Yorumlar

Popüler Yayınlar