Tuzlu Kek (Kabaklı)


Tuzlu kek fikri bana hep çok çekici gelmiştir. Poğaça ya da börek kadar ağır değil, daha hafif, her zaman yenebilecek bir atıştırmalık. Bu keki ilk kez sıcak sıcak annemin arkadaşı Birsev Teyze'de yemiştim. O kadar beğenmiştim ki, hemen tarifini istemiştim. Ancak, yazılmayan tarifler kafamdan uçup gittiğinden, bu kek uzunca bir süre "yeniden tarifini isterim nasılsa" diye diye unutuldu gitti.

Bir şey yemeyi canımın pek istemediği günlerden birinde bu kek yeniden aklıma düştü. Annemden tarifini istemesini rica ettim. Bir önceki gün kabak dolması yaparken içinden çıkan (yaklaşık 4 kabağın içerisinden) kabakları dolapta saklamıştım. Kek tarifine incecik doğranmış kabak ilave ettim. Kabak eklemek bu tarife çok hafif, hiç ağır olmayan bir mücver havası katıyor. Bir de normalde kek çok daha süngerimsi ve puf puf olurken, kabak eklediğinizde daha nemli, daha az kabaran bir kek elde ediyorsunuz. Bence ikisi de çok güzel, ama benim damak tadıma kabaklı olanı daha çok hitap ediyor.

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı erimiş tereyağı-zeytinyağı karışımı
3,5 su bardağı un
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
150 gr sert beyaz peynir (ben 4-5 kibrit kutusu kadar Pınar beyaz peynir kullandım)
1/2 demet dereotu
1,5 çay kaşığı tuz (tarifin orjinalinde 2,5 çay kaşığı tuz vardı, ancak benim peynirim de tuzlu olduğu için ben 1,5 çay kaşığı kullandım)

Fırını 170 derecede ısıtın. Bir kapta yoğurt, yumurta ve yağı karıştırın. Sonradan üzerine sürmek için bu karışımdan 2 yemek kaşığı ayırın. Karışıma kabartma tozu, elenmiş un, ufalanmış peynir, kıyılmış dereotu ve tuz ekleyin. Hamuru iyice karıştırdıktan sonra yağlanmış tepsiye boşaltıp üzerini düzeltin. Ayırdığınız yağlı yumurtalı karışımı sürün. İsterseniz çörek otu da serpebilirsiniz. 170 derecede üzeri iyice kızarana kadar pişirin. Pişip pişmediğini anlamak için temiz bir kürdanı keke batırabilirsiniz. Eğer kürdan temiz çıkıyorsa kek pişmiştir. Ben üzeri sertleşmesin diye piştikten sonra tepsinin üzerine temiz bir mutfak havlusu örtüyorum.




Yorumlar

Popüler Yayınlar