Vişne Reçeli



Bu sene vişne bulmak çok zordu. Pazarda kaç haftadır soruyorum, yok... En sonunda Fırıncı Orhan'da buldum. Daha ekşi reçelleri sevdiğimi söylemeliyim, siz daha tatlı reçelleri seviyorsanız şeker miktarını biraz arttırabilirsiniz.

Malzemeler:

1/2 kilo vişne
1/2 kilo şeker
1/2 limon suyu

Vişneleri saplarıyla yıkadıktan sonra çekirdeklerini çıkarın. Ben bu iş için kullanılmamış tel tokasını tercih ediyorum. Vişnenin sapını çıkardığınız yere tel tokasının ucunu sokarak çekirdeğin etrafında döndürdüğünüzde, vişne patlamadan çekirdeğin çıktığını göreceksiniz. Vişne çekirdeği çıkarmak için kullanılan aletler de var. Ancak, onlar vişneleri patlatarak çıkarıyor çekirdekleri...

Vişnenin üzerine şekeri geceden dökerek sabaha kadar bekletin.



Sabah reçeli kısık ateşte kaynatın. Reçelden bir damla alıp baş parmağınızın tırnağına dökün. Eğer ters çevirdiğinizde boncuk gibi duruyorsa, ateşin altını kapatabilirsiniz. Limon suyunu ekleyip kavanoza koyabilirsiniz. Ben oldukça az malzemeden yaptım, bir kavanoz reçel oldu. Siz malzeme miktarını arttırabilirsiniz.


Yorumlar

Popüler Yayınlar