Et Sote - Pilav


Deniz'in en sevdiği yemek. Mama sandalyesine oturduğunda, eğer ocağı göremiyorsa, "ne yiyeceğiz?" diye sorduğumda hemen "eeettt" diye bağırıyor. Kasabımız büyük bir sabırla (!) etin iyi pişen yerinden tavla zarı büyüklüğünde doğranmış et sote hazırlıyor bunun için. Malzeme listesi aşağıda...

Malzemeler:

1 orta boy soğan
2 orta boy domates
4-5 yemek kaşığı riviera zeytinyağı
250 gr. et
1 köy biberi
Tuz
Karabiber
1-2 bardak su

Düdüklü tencereye önce etleri koyuyorum. Kısık ateşte etler önce suyunu salıyor, sonra o suyu tekrar çekiyor. Hiç su kalmadığında yağı ilave ediyorum. Bu yöntemi babamdan öğrendim. Onun pişirdiği etler hep yumuşacık olur. Daha sonra gittiğim yemek kursunda aynı yöntemi marinasyon yöntemlerinin arasında göstermişlerdi.

Zeytinyağından sonra küp küp doğranmış soğanı ekleyip kavurun, soğanlar biraz kavrulunca biberleri ekleyip yine kavurun. En son domatesleri, suyu, tuzu ve karabiberi ekleyip düdüklünüzü kapatın. Ben iyice pişmiş olması için (bu süre her tencereye göre farklılık gösterecektir) 30 dakika pişiriyorum.

Pilav içinse, 1 ölçü pirinci sıcak suda 15-20 dakika bırakın. 1-2 yemek kaşığı tereyağını eritin, pirinçleri iyice kavurun. Bu süreç sonunda pirinçler şeffaflaşmalı, içleri görünmeli. 1,5 ölçü suyu ekleyin, 2-3 dakika kaynadıktan sonra, altını kısın. Tuz ekleyin, suyunu çekene kadar kısık ateşte kapağı neredeyse kapalıyken pişirin. Altını kapatınca muhakkak üzerine bir havlu örterek demlendirin.

Yorumlar

Popüler Yayınlar