Küçük Tatlı Toplar


Bu sene bütün aileyi bir araya toplayip keyifle yeni yıla girmeyi istedik. Böyle olunca yılbaşı hazırlıkları çok keyifli geçti. Güzel bir sofra için ailedeki herkes katkıda bulundu, ben de birkaç şey ekledim menüye. Yılbaşı şarkılarını dinleyerek, ağacımızın altındaki açılmamış hediye kutularına bakarak akşam için daha da heyecanlanıyorum. Bu akşam için menüde olmayan, sonradan ortaya çıkan ufak atıştırmalıklar resimde gördükleriniz... Hazirlanması oldukça kolay, misafirlere yemek öncesi ikram edilebilecek cinsten.

Çikolatayı benmari usulü eritirken içine bir damla bile su kaçtığında sonuç başarısız olur... Evdeki tencere tava uyumsuzluğundan, çikolata kaplı çileklerim için ayırdığım beyaz çikolatanın içine bol miktarda su kaçırdım. Çikolata erimeyince onu dayanıklı bir fırın kabında fırına verdim. Badem ezmesi kıvamında, üstü hafif yanmış çikolatayı fırından çıkarıp bir kaşık tadına baktığımda içimden fotoğrafta gördüğünüz sevimli atıştırmalıkları yapmak geldi. Aşağıdaki malzemelerle yaklaşık 10 adet ufak toplardan elde edebilirsiniz.

Küçük Tatlı Toplar:

Malzemeler:
70 gr beyaz çikolata
1 avuç fındık
1 ufak muffin
1-2 yemek kaşığı süt

Yapılışı:
Beyaz çikolatanın içine bir iki damla su koyup, dayanıklı fırın kabında 200 derecede üzeri hafif kızarana kadar tutun. Fırından alıp iyice karıştırın, sütü ve rondoda çekilmiş muffin ile fındığı ekleyin. Ben birkaç gün önce yaptığım elmalı, cevizli ve tarçınlı kekimden kullandım. Sıcak karışımı iyice karıştırın, biraz soğuduktan sonra elinizle ufak toplar yapın. Isterseniz topları hindistan cevizinde yuvarladıktan sonra da servis edebilirsiniz.




Yorumlar

Adsız dedi ki…
Ben de kendilerini afiyetle yedim :)

Popüler Yayınlar