Enginarlı Pilav


Her sene enginar mevsimi geldiğinde bol bol yemeye çalışıyoruz. Neredeyse her hafta pazardan enginar alıyorum. Çok değişik enginar tariflerim yok, ya limonlu ve unlu suda haşlayarak salatasını yapıyorum, ya etli ve yapraklı yemeğini ya da pilavını. En keyif alarak pilavını yiyorum. Eğer şans eseri ertesi güne kalırsa işyerinde öğlen yemeğim de olabiliyor...

Bu arada, her bir enginar mevsiminde 40 enginar yiyenin bütün hastalıkları geçermiş :) Bir yemek programında Eyüp Kemal Sevinç söylemişti...

Malzemeler:
1 su bardağı pirinç
Üç göbek enginar
1 - 1,5 tatlı kaşığı toz şeker
1,5 çay kaşığı tuz
1/2 demet dereotu
1 orta boy soğan
Sızma zeytinyağı

Soğanları pilav tenceresinde zeytinyağı ile kavurun. Sanırım bu işlem için yaklaşık yarım çay bardağı zeytinyağı yeterli olur, ben göz kararı ekledim zeytinyağını... Bir de, ben soğan kavurma işleminin bır kısmında tencerenin kapağını da kapatıyor ve soğanları buharla yumuşatıyorum. Daha sonra küp küp kestiğiniz enginarları ekleyerek, kavurmaya devam edin. 4-5 dakika orta ateşte kavurduktan sonra enginarların hizasına gelecek kadar su, tuz ve şekeri ekleyin ve tencerenin kapağını kapatın. Ateşin altı kısıkken, enginarlar yumuşayıncaya kadar pişirin. Enginarları bir çatalla kontrol edin, eğer yumuşamışsa, kapağı ve ateşi arttırarak suyunu çektirin.

Sonra suda beklemiş ve iyice yıkanmış pirinçleri ekleyin, ve pirinçler saydamlaşana kadar kavurun. Ben pirinçlerimi yaklaşık 2 saat kadar sıcak suda bekletmiş olduğum için bire bir buçuk değil, bire bir çeyrek (1 + 1/4) su ekledim. Bu ayarda her zaman kullandığınız pirincin de etkisi var.

Pirince suyunu verince altını açıp, çok kısa süre kaynatın. Daha sonra altını iyice kısın ve kapağını kapatın. Ben kapağını çok hafif açık da bırakıyorum. Pilav suyunu çekince, pirinçlerin pişip pişmediğini kontrol edin. Yarım demet dereotunu doğrayıp ekleyin, biraz karıştırıp üzerine havlu örterek kapağını kapatın ve yaklaşık yarım saat demlendirin.

Yarım saat sonra tencereden bir kaba aldığınız pilava isterseniz incecik akan sızma zeytinyağını gezdirebilirsiniz. Biz ılıkken hepsini bitirdik :) Sanırım en güzel hali ılıkken oluyor...





Yorumlar

Popüler Yayınlar