Fırın Sütlaç


Ben biraz daha akışkan, kıvamı muhallebi gibi olan ve az pirinçli sütlaç seviyorum. Mutlaka damla sakızlı olacak, şekeri çok fazla olmayacak... Genelde dışarıda yiyorsam, "üzeri en yanık olan fırın sütlacı alabilir miyim?" diye soruyorum. Fırın sütlaçta mutlaka yumurta olması gerektiğini düşünüyorum bir de, bence tadını inanılmaz etkiliyor. Tam bir sütlaç aşığıyım, gece-gündüz her zaman sütlaç yiyebilirim, ama anlattığım gibi yapılmışsa...

Malzemeler:

1 Litre süt
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı pirinç
1 yemek kaşığı damla sakızı reçeli (1-2 adet tane damla sakızı da olur)
1 su bardağı (silme değil) şeker
1 yumurta

Sütün 3/4'ünü, şekeri ve samla sakızını kaynatın. Ayrı bir kapta pirinci suda iyice haşlayın. Nişasta, sütün geri kalanı ve yumurtayı bir tel çırpıcı ile iyice çırpın. Süt, damla sakızı ve şeker karışımı kaynarken, nişastalı karışımı tel süzgeçten geçirerek ekleyin. Karıştırmaya devam edin, karışım kıvam alınca, kaynamış olan pirinçleri soğuk sudan geçirdikten sonra ilave edin. Isıya dayanıklı fırın kaplarına aldığınız karışımı sadece ızgarayı çalıştırdığınız, 200 derecede ısınmış fırına koyun. İçine ısıya dayanıklı fırın kaplarının bulunduğu fırın kabına 1-2 parmak kalınlığında sıcak su ekleyin. Üstleri istediğiniz kıvamda kızarıncaya kadar fırında tutun, soğuduktan sonra servis yapın. Ben resimdeki sütlaçları 20 dakika kadar tuttum fırında.   

Yorumlar

Popüler Yayınlar